wtorek, 21 lutego 2012

Pyzy ziemniaczane z kaszą manną

Jako wielbicielka ziemniaków próbuję je przyrządzać na najróżniejsze sposoby. Ostatnio naszło mnie na nasze tradycyjne pyzy. Przekopałam internet i różne książki w poszukiwaniu idealnego przepisu i wybrałam pyzy ziemniaczane z "Dobrego gotowania", książki dodanej do Thermomixa.


Składniki
1/2 kg ugotowanych ziemniaków
1 kg surowych ziemniaków
2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki kaszy manny
sól
łyżka oliwy (do gotującej wody)

Surowe ziemniaki ścieramy na tarce lub przepuszczamy przez prasę. Za pomocą gazy odciskamy z nich całą wodę. W oddzielnej  misce mieszamy ugotowane i ubite ziemniaki z mąką i odrobiną soli. Dodajemy surowe ziemniaki, kaszę manną i ugniatamy ciasto. Następnie formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego. Jeżeli ciasto bardzo się przykleja do rąk, można delikatnie zwilżyć dłonie. Pyzy wrzucać na gotującą i osoloną wodę. Gotować 10 minut od wypłynięcia i wyławiać łyżką cedzakową. Przelać zimną wodą. Najlepiej podawać z cebulką lub skwarkami.

Pyzy nie są zbyt wydajne, z 1,5kg ziemniaków wyszło mi ok. 40 pyz. 
Muszę powiedzieć, że to wyjątkowo niefotogeniczne bestie, dobrze, że lepiej smakują niż wyglądają.
Smacznego!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate