wtorek, 7 lutego 2012

Szarlotka z kruszonką

Wczoraj miałam niespodziewanego gościa i mało czasu na przygotowanie poczęstunku. Niezawodna okazała się szarlotka, w zamrażarce miałam kruche ciasto, które zostało mi po ostatnich wypiekach :)
Szybko starłam je na tarce, dorzuciłam jabłka, kruszonkę i w niespełna godzinę była gotowa.
















Kruche ciasto
250 g mąki
125 g masła
60 g cukru
1 jajko
szczypta soli
2 łyżki zimnej wody

Szybko zagnieść wszystkie składniki, tak, żeby dało się uformować kulkę. Ciasto zawinąć w folię aluminiową i włożyć do lodówki na 30-60 min. Formę (ok 26cm) wysmarować masłem, można posypać bułką tartą. Zimnym ciastem wylepić formę tak, aby brzegi były nieco wyższe. Spód ponakłuwać widelcem.
Można też zamrozić ciasto i gdy będzie potrzebne wyjąć, zamrożone zetrzeć na tarce i przełożyć do nieco wyższej formy.
Jabłka
 4 duże jabłka Szara Reneta
torebeczka cukru wanilinowego
1/2 łyżki cukru pudru
1/2 łyżeczki cynamonu
1/3 szklanki wody

Jabłka obrać ze skórki, pokroić w drobne kwadraty i wrzucić na głęboką patelnię, podlać wodą, dusić ok 10-15 minut, dodać cukier i cynamon, można skropić cytryną. Gdy jabłka zmiękną, przełożyć je do formy wylepionej ciastem.
Kruszonka
  6 łyżek mąki
3 łyżki cukru pudru
  3 łyżki margaryny Kasi
 
Wszystkie składniki zagnieść aż zrobią się okruszki.
Posypać jabłka kruszonką tak, aby zakryła całą powierzchnię szarlotki. Ciasto piec ok 45 min w 180'C, na koniec można włączyć termoobieg, żeby ładnie zrumieniła się szarlotka.
Smacznego!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate