sobota, 7 kwietnia 2012

Ciasto cytrynowe

Jakiś czas temu na blogu Majany trafiłam na ciasto cytrynowe. Pamiętam, że kiedyś takie jadałam i bardzo lubiłam. Takie ciasto kojarzy mi się właśnie z Wielkanocą, nie mogłam przepuścić takiej okazji i oto ono.

Składniki
 (mała keksówka)
225 g mąki
200 g cukru
3 jajka (kategorii 0 lub 1)
125 g miękkiego masła
1 szklanka maślanki lub kefiru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
skórka starta z 1 cytryny
1/2 łyżeczki aromatu cytrynowego

Syrop do nasączenia ciasta
sok z 1 cytryny
3 łyżki cukru pudru
2 łyżki rumu
2 łyżki wody

Masło ucieramy z cukrem aż do uzyskania białego koloru i dodajemy cytrynowy aromat. Stopniowo wbijamy jajka oraz na przemian dodajemy przesianą mąkę (wraz z proszkiem do pieczenia, solą i skórką cytrynową) i maślankę. 

Keksówkę smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Przelewamy ciasto do formy i pieczemy ok 60-70 minut w piekarniku nagrzanym do 170'C. Sprawdzamy ciasto patyczkiem, gdy będzie suchy wyjmujemy z pieca i odstawiamy do przestygnięcia na 10 minut. 

W tym czasie przygotowujemy syrop do nasączenia ciasta. Ciasto nakłuwamy w wielu miejscach wykałaczką i nasączamy, rozprowadzając syrop pędzlem. Zostawiamy do ostygnięcia. 
Smacznego! 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate