poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Cukier z płatkami fiołka

Ostatnio przeglądałam wszystkie roczniki Kwiatowej Książki i wprost nie mogłam wyjść z podziwu i zadziwienia jakie cuda można zrobić z kwiatów. Najchętniej całą wiosnę i lato spędziłabym na wsi, żeby mieć stały dostęp do tych wszystkich kwitnących roślinek. Na pewno będę robić weekendowe wypady na działkę, gdzie tych dobrodziejstw nie brakuje.

A dziś, dzięki ogromnej cierpliwości i uprzejmości moich rodziców, którzy z poświęceniem nazbierali dla mnie cały koszyczek fiołków! Dziękuję :) mogę otworzyć kwiatowy rozdział wspaniałym kwiatowym cukrem z płatkami fiołków i tym samym dołączyć do grona Kwiatożerców.

Składniki
1 szklanka samych płatków fiołka wonnego
1,5-2 szklanki drobnego cukru 

Z fiołków obrywamy same płatki i napełniamy nimi szklankę. To praca niestety długa i żmuda, więc warto zaopatrzyć się w dobry film, żeby czas szybciej mijał. Gdy już wreszcie mamy nasze płatki, ucieramy je mocno w moździerzu. Gdy już są w miarę gładką masą, dodajemy cukier (ja dałam 2 szklanki, ale myślę, że optymalnie będzie 1,5) i rozcieramy, aż zabarwi się na fioletowo i dokładnie połączy z płatkami. Teraz jeszcze cukier trzeba rozsypać na blasze i wysuszyć. Gotowe! Tak przygotowany cukier pięknie pachnie i bardzo atrakcyjnie wygląda. Przechowujemy go w szczelnym pojemniku i suchym miejscu. Inspirowałam się przepisem Ewelosy.

Z ogromną przyjemnością dodaję mój wpis do akcji Kwiatożercy 2012. 
Smacznego!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate