czwartek, 19 kwietnia 2012

Tarta z malinami i białą czekoladą

Ciasto to chodzi za mną już bardzo długo. Odkąd tylko zobaczyłam tartę na blogu Zosi, wiedziałam, że na pewno wypróbuję ten przepis. Za każdym razem czegoś mi brakowało a już największy problem miałam ze znalezieniem malin. We wszystkich mniejszych i większych sklepach, które odwiedzałam maliny wymiotło totalnie. Dziś wreszcie znalazłam i oto wyczekane ciasto! Jest pyszne, połączenie kruchego spodu, kwaskowych malin i słodkiej czekolady bardzo przypadło mi do gustu. Ma tylko jedną wadę, zdecydowanie za szybko znika.

Składniki
150 g mąki
30 g cukru
125 g pokrojonego masła
1 łyżka wody

Nadzienie
200 ml śmietanki 36%
125 g białej czekolady
1 jajko
duża garść malin

Mąkę, cukier, masło i wodę szybko zagniatamy. Ciasto zawijamy w folię aluminiową i na 30 minut chowamy do zamrażalnika. Tartę smarujemy masłem i wylepiamy schłodzonym ciastem, jego wierzch nakłuwamy widelcem. Ciasto pieczemy do zarumienienia ok 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180'C.

Połamaną na kawałki czekoladę rozpuszczamy w rondelku na bardzo małym ogniu i dodajemy do niej śmietankę, mieszamy aż powstanie jednolita masa. Odstawiamy do ostygnięcia, gdy masa trochę zgęstnieje dodajemy do niej roztrzepane jajko i dokładnie łączymy składniki.

Maliny, świeże lub lekko rozmrożone układamy na podpieczonym cieście i zalewamy masą czekoladową. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 160'C i pieczemy ok 15-18 minut. Ciasto można podawać posypane cukrem pudrem lub odrobiną startej czekolady. Smacznego!


Przepis na Thermomix
Do naczynia miksującego wkładamy pokrojone na kawałki masło, mąkę, cukier puder, kakao, jajko oraz sól. Mieszamy 30s/obr.4. 
Formę do tarty smarujemy masłem. Ciasto rozwałkowujemy pomiędzy dwoma warstwami papieru do pieczenia  i wykładamy je do formy na tartę. Formę z ciałem wkładamy ma 15-20 minut do zamrażarki. Wyjmujemy, nakłuwamy ciasto widelcem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180'C na opcji góra-dół przez 15 minut. Wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy do całkowitego wystudzenia.
W międzyczasie przygotowujemy nadzienie.  Do naczynia miksującego wkładamy połamaną na kawałki czekoladę i rozdrabniamy 5s/obr.10. Dolewamy śmietankę i podgrzewamy 4min/80'c/obr.4. Zostawiamy na 10 minut do wystudzenia i dodajemy jajko. Mieszamy 5s/obr.5 i dalej studzimy.
Na upieczone i wystudzone ciasto wykładamy maliny i równomiernie zalewamy je masą z białej czekolady i śmietanki. Ponownie wstawiamy ciasto do piekarnika nagrzanego do 160'C i pieczemy je na opcji góra-dół przez około 15-18 minut. Po wystudzeniu ciasto możemy posypć cukrem pudrem
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate