sobota, 7 kwietnia 2012

Mazurek z masą czekoladową

Życzę Wam zdrowych, radosnych i rodzinnych Świat Wielkanocnych, aby na Waszych stołach zagościły same smakowite i ulubione potrawy!

Przy okazji pochwalę się, że wczoraj, mój młodziutki blog (2 miesiące z małym hakiem) osiągnął 10 tysięcy odwiedzin, z czego bardzo się cieszę i za co Wam dziękuję, jest mi bardzo miło!

A teraz moje ulubione ciasto wielkanocne, mazurek z polewą czekoladową. Przeważnie nie robiłam go sama a dostawałam po kawałku od rodziny i znajomych. W tym roku premiera, mój pierwszy samodzielny czekoladowy mazurek.

Składniki
Ciasto
350 g mąki krupczatki
20 g zmielonych migdałów
100 g cukru
200 g masła
1 łyżka gęstego jogurtu
2 żółtka (jajka kategorii 1 lub 0)


Masa czekoladowa
300 g mleka skondensowanego słodkiego
200 g czekolady deserowej
50 ml mleka

Mąkę  przesiewamy, dodajemy pozostałe składniki i szybko zagniatamy ciasto.  Formujemy z niego kulę i zawijamy w folię aluminiową. Ciasto odkładamy  na godzinę do lodówki. Formę (ok 20x30cm) wykładamy papierem do  pieczenia. Następnie wylepiamy ją ciastem i pieczemy w 200'C ok 15-20  minut. Gdy ciasto zarumieni się wyjmujemy je z piekarnika i studzimy.

Na małym ogniu gotujemy mleko i połamaną na kawałki czekoladę. Gdy składniki dokładnie się połączą dolewamy do garnuszka mleko i gotujemy jeszcze przez kilka minut. Na chwilę odstawiamy do przestudzenia i płynną masę przelewamy na ciasto. Wkładamy do lodówki na 3-4 godziny i ozdabiamy. Smacznego!






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate