wtorek, 22 maja 2012

Grillowany pstrąg z musztardą i płatkami owsianymi

Po weekendzie, podczas którego 90 % mojego menu stanowiła kiełbasa z ogniska i chleb z masłem ziołowym, przyszedł czas na coś lżejszego i zdrowszego. Padło na rybę, pstrąg w płatkach owsianych to kolejna propozycja Jamiego Olivera z książki "Każdy może gotować" wypróbowana przeze mnie. Ma wyrazisty smak, chrupiącą panierkę i delikatne, soczyste mięso. Panierka powinna  być nieco bardziej przypieczona, ale mój poziom głodu nie pozwolił mi na dłuższe trzymanie ryby w piekarniku. Na pewno będę wracać do tego przepisu, bo jest prosty i naprawdę smaczny.

Składniki 
(2 porcje)
oliwa
2 grube kawałki pstrąga, ze skórą, bez łusek i ości (200 g)
sól morska
świeżo mielony pieprz
2 łyżeczki musztardy Dijon
2 garście płatków owsianych
1 cytryna

Ustawić grill na najwyższą temperaturę. Posmarować oliwą blachę do pieczenia, ułożyć na niej pstrąga skórą w dół, mocno przyprawić solą i pieprzem. Na każdym kawałku ryby rozprowadzić łyżeczkę musztardy. Płatki owsiane wymieszać z niewielką ilością oliwy i posypać garścią płatków każdy kawałek pstrąga i lekko docisnąć. Skropić oliwą i ponownie przyklepać.

Pstrąga włożyć na blasze pod rozgrzany grill na ok 10 minut, aż płatki staną się złocistobrązowe i chrupiące, a ryba będzie upieczona.

Jamie zaleca podawać z młodymi ziemniakami, rukwią wodną i cytryną do wyciśnięcia. Ja ugotowałam ryż oraz brokuły i zieloną fasolkę szparagową.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate