wtorek, 26 czerwca 2012

Kruche ciasto z porzeczkową bezą

Kupiłam wczoraj piękne i aromatyczne czerwone porzeczki. Nie jadłam ich całe wieki, więc z przyjemnością  nadrobiłam zaległości. Z nadprogramowej ilości owoców zrobiłam ciasto porzeczkowe z bezą. Jest kwaskowe i świetnie smakuje do herbaty czy kompotu. Mi bardzo smakowało posypane cukrem pudrem.

Składniki
Ciasto
350 g mąki krupczatki
30 g zmielonych migdałów
100 g cukru
200 g masła
1 łyżka gęstego jogurtu
2 żółtka

Bezowa porzeczkowa
3 białka
5 łyżek cukru pudru
300 g porzeczek
szczypta soli 


Wszystkie składniki na ciasto szybko zagniatamy i formujemy z nich kulę. Zawijamy w folię i chowamy do lodówki na ok. godzinę. Wysmarowaną masłem formę do tarty wylepiamy schłodzonym ciastem. Pieczemy ok. 15-20 minut w nagrzanym do 200'C piekarniku aż ciasto zarumieni się. Upieczone ciasto wyjmujemy z piekarnika i odstawiamy je do ostygnięcia.
 
W międzyczasie przygotowujemy bezę. Białka z solą ubijamy na sztywną pianę, stopniowo dodajemy z cukier. Gdy piana będzie gotowa, dokładamy obrane porzeczki i delikatnie mieszamy. Bezę wylewamy na podpieczone ciasto i wkładamy do nagrzanego do 150'C piekarnika na ok. 40 minut. Wyjmujemy, gdy górna warstwa bezy zbrązowieje.
Smacznego!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate