niedziela, 26 sierpnia 2012

Szarlotka sypana

Do tej szarlotki przymierzałam się od dłuższego czasu, ale nawet jak ją dziś robiłam to bez większego przekonania. Szarlotka sypana i do tego z kaszą manną? Jakieś dziwactwo myślałam. Nic bardziej mylnego, jest naprawdę dobra i faktyczna banalnie prosta w przygotowaniu. Polecam każdemu, kto nie ma zdolności do pieczenia, nie ma czasu lub najzwyczajniej w świecie nie lubi się napracować, za to lubi dobrze zjeść. To szarlotka szybka i smaczna o wyraźnym maślanym smaku. Ja wprawdzie wolę wersję na półkruchym cieście, ale moja mama powiedziała, że jest to najlepsza szarlotka jaką kiedykolwiek zrobiłam. Przepis zaczerpnęłam ze strony Dorotuś z Moich Wypieków.


Składniki 
 (forma o średnicy 23cm)
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
1 szklanka cukru (lub mniej, w zależności od słodkości jabłek)
1,5 czubatej łyżeczki proszku do pieczenia
170g zmrożonego masła
1,5 kg kwaśnych jabłek
odrobina cynamonu (opcjonalnie)

Składniki suche, czyli mąkę, kaszę, cukier i proszek do pieczenia mieszamy ze sobą za pomocą łyżki i dzielimy na 3 równe części (3 szklanki).
Obrane i pozbawione gniazd nasiennych jabłka, ścieramy na tarce o grubych oczkach, ja ich nie odciskałam po starciu.

Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a boki smarujemy masłem (ja piekłam w ceramicznej formie). Do tak przygotowanej blaszki wsypujemy na spód 1 szklankę suchych składników i połowę jabłek. Jeżeli lubimy, można je przysypać niewielką ilością cynamonu. Następnie znowu sypiemy składniki suche, warstwa jabłek i składniki suche. Na samą górę ścieramy zmrożone masło na tarce o grubych oczkach i równomiernie rozkładamy na cieście. 

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180'C przez ok 60 minut. Wiersz szarlotki powinien być rumiany. Z tortownicy potrafi wypływać masło, więc warto postawić ją na większej blasze. Z mojej ceramicznej formy nic nie wypłynęło. 

Szarlotkę możemy podawać na ciepło z kulką waniliowych lodów, pycha! Lub już po jej przestygnięciu, posypaną cukrem pudrem.
Smacznego!



Z dziećmi i dla dzieci
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate