czwartek, 1 sierpnia 2013

Pierogi z jagodami

Jagody powoli się kończą, ja mam jeszcze ostatnie dwa litry i zachciało mi się pierogów. Te z jagodami to jedne z moich ulubionych, a w tym roku jeszcze ich nie jadłam. Tym razem zrobiłam je z przepisu Liski i wyszły fantastyczne. Ciasto jest elastyczne, łatwo się wałkuje i zalepia bez żadnego problemu, a dodatek esencji waniliowej nadaje im wspaniały aromat.

Składniki 
Ciasto
(ok. 30 sztuk)
300 g mąki pszennej
ok. 200 ml letniej, przegotowanej wody

Farsz
300 g jagód
1 łyżka drobnego cukru
1 łyżeczka esencji waniliowej 

Jagody oczyszczamy z listków i gałązek i dokładnie płuczemy na sicie pod bieżącą, zimną wodą. Przekładamy je do miseczki, posypujemy cukrem i dodajemy esencję waniliową.

Do dużej miski wsypujemy mąkę i stopniowo dolewamy wodę, mieszając ciasto łyżką. Gdy składniki połączą się, wykładamy je na stolnicę/matę silikonową i zagniatamy elastyczne ciasto, nie powinno kleić się do rąk.

Ciasto cienko rozwałkowujemy i wykrawamy kółka za pomocą szklanki. Na każe kółeczko nakładamy łyżkę jagód i zalepiamy. Ja robię to za pomocą widelca, można także użyć specjalnych foremek.
Ulepione pierogi układamy na bawełnianej ściereczce i przykrywamy je drugą, żeby nie obsychały.
W dużym garnku zagotowujemy lekko osoloną wodę i na wrzątek wrzucamy po kilka pierogów. Gotujemy je ok. 5 minut, odcedzamy i przelewamy zimną wodą. 
Pierogi podajemy z bitą śmietaną lub jogurtem, można posypać je cukrem i cynamonem.


Przepis na Thermomix
Jagody oczyszczamy z listków i gałązek i dokładnie płuczemy na sicie pod bieżącą, zimną wodą. Przekładamy do miseczki, posypujemy cukrem i dodajemy esencję waniliową. 
Do naczynia miksującego wkładamy mąkę i wodę, wyrabiamy 2min/Interwał. Wykładamy ciasto na stolnicę, zlepiamy kulę i rozwałkowujemy cienko, jeżeli będzie taka potrzeba, lekko podsypujemy mąką. Wykrawamy kółka za pomocą szklanki i na placuszki nakładamy łyżkę jagód i zalepiamy, ja sobie pomagam widelcem.
Zlepione pierogi układamy na bawełnianej ściereczce i przykrywamy drugą, żeby nie obsychały.
Pierogi wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy na niewielkim ogniu przez ok. 5 minut. Odcedzamy i przelewamy zimną wodą. Pierogi podajemy ze śmietaną lub jogurtem, można posypać je cukrem lub cynamonem.

Smacznego!





Kwaśnie, no właśnie
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate