piątek, 15 listopada 2013

Dorsz w ketchupowej tempurze

W sierpniu na warsztatach z Pudliszkami robiliśmy absolutnie przepysznego dorsza w ketchupowej tempurze. Od razu wiedziałam, że powtórzę ten przepis w domu i wreszcie się zmobilizowałam. Smakował mi równie mocno, jak ten warsztatowy, więc podaję przepis. Zdjęcia wrzucam z warsztatów, ponieważ są dużo ładniejsze niż moje robione wieczorową porą przy sztucznym oświetleniu.


Składniki
1/2 kg filetów z dorsza
85 g ketchupu 
(najlepiej pikantnego)
tempura
olej do smażenia

Tempura
1 jajko
110 g mąki 
(najlepiej mąki do tempury, może być pszenna)
125 ml lodowatej wody 
 (najlepiej gazowanej) 

Najpierw przygotowujemy tempurę. Rozmącone jajko wlewamy do wody i mieszamy. Następnie wodę z jajkiem dolewamy do mąki i mieszamy do uzyskania grudkowatego ciasta. Dodajemy do tempury ketchup i łączymy składniki. 

Dorsza myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i kroimy na kawałki. Rozgrzewamy olej w rondlu. Kawałki dorsza maczamy w ketchupowej tempurze i wrzucamy na rozgrzany olej, smażymy na złoto, osączamy na ręczniku i od razu podajemy. Gdy ryba wystygnie, tempura traci chrupkość i urok.
Smacznego!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate