niedziela, 1 grudnia 2013

Kasza jaglana z jabłkami

Ciekawa jestem jak wygląda Wasze typowe śniadanie? Dla mnie przeważnie to wegetariańskie kanapki z pomidorem lub rzodkiewką. W weekend gdy mam więcej czasu chętnie jem ciepłe śniadanie w postaci tostów, grzanek a ostatnio także kaszy. Jaglanka jest bardzo syta, smaczna i daje dużo energii na cały dzień.

Składniki
1/3 szklanki kaszy
1 jabłko 
1 łyżeczka cukru brązowego
1/2 łyżki masła
1/2 łyżeczki cynamonu

Rozgrzewamy garnek, w którym będziemy gotowali kaszę (ja lubię szerokie i płaskie rondle do gotowania jaglanki), wsypujemy kaszę i prażymy ją, często nią potrząsając, żeby się nie przypaliła. Robimy to tak długo, aż kasza zacznie ładnie pachnieć. Przesypujemy ją na sitko, przelewamy wrzątkiem i przekładamy do z powrotem garnka.
Zalewamy kaszę wrzątkiem (2/3 szklanki), lekko solimy i gotujemy pod przykryciem na bardzo małym ogniu przez ok. 15-20 minut do miękkości i przez cały ten czas NIE mieszamy kaszy. Gdy kasza jest ugotowana, zestawiamy ją z ognia i trzymamy jeszcze chwilę pod przykryciem.

W tym czasie myjemy i obieramy jabłko, wydrążamy gniazdo nasienne i kroimy w kostkę. Jedno jabłko na tą ilość kaszy to dużo, jeżeli chcecie, żeby przeważała kasza to wystarczy dać 1/2 jabłka.
Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy pokrojone jabłko, doprawiamy je cukrem i cynamonem i dusimy ok. 2 minut. Następnie dodajemy je do ugotowanej kaszy, dokładnie mieszamy i podajemy na ciepło lub zimno. W każdej wersji danie to ma swój urok.
Smacznego!







Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate