czwartek, 29 września 2016

Zupa krem z dyni

Jesień zawitała nie wiadomo kiedy, a wraz z nią przyszła pora na dynię. W tym roku dyni mi nie zabraknie, bo na działce posadziliśmy własne i obrodziły nadspodziewanie dobrze.

Dynia to bardzo wdzięczne warzywo. Można używać jej do zup, makaronów czy sałatek, ale równie dobrze sprawdza się w różnego rodzaju wypiekach czy deserach.

Dziś mam dla Was zupę krem z dyni wprost z Ulicy Czereśniowej, czyli jednej z najlepszych książek dla maluchów. Wprawdzie "Wielkie gotowanie na Ulicy Czereśniowej" kupiłam dla córki, ale póki co książka ta zostanie na mojej półce, bo zamierzam przetestować z niej naprawdę wiele przepisów.

Składniki
500-600 g miąższu z dyni (bez skóry)
1/2 l wody
1 cebula
1 ząbek czosnku
1 jabłko
2 łyżki masła
1 łyżka curry
(dałam łyżeczkę)
garść natki pietruszki
200 g gęstej kwaśnej śmietany
stara gałka muszkatołowa 

Z miąższu dyni usuwamy pestki i kroimy go na kawałki.
Cebulę i czosnek obieramy i drobno siekamy. Jabłko myjemy, pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy na małe kawałki.

W rondlu z grubym dnem roztapiamy masło i wrzucamy cebulę, czosnek i curry. Dusimy około 2 minut, aż cebula i czosnek lekko się zeszklą.
Dodajemy dynię oraz jabłko i zalewamy wodą. Doprawiamy solą i pieprzem.
Zupę doprowadzamy do wrzenia i gotujemy pod przykryciem przez ok. 20 minut. 

W międzyczasie myjemy natkę i odrywamy listki od łodyg, a następnie dość grubo je siekamy.
Miksujemy zupę na gładki krem, dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy. Doprawiamy do smaku solą, pieprzem i gałką.

Jeżeli zupa jest zbyt gęsta, możemy rozcienczyc ja niewielką ilością gorącej wody.
Przed podaniem zupę posypujemy posiekanymi listkami pietruszki.
Smacznego!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zaglądają do mnie

kuchenny pomocnik

Translate